Post by Isabel Veterano on Sept 17, 2016 8:03:22 GMT
Rejsekisten blev med hårde ryk trukket hen af plankegulvet, hvilket efterlod lange, slæbemærker fra de skarpe hjørne. Isabel tog sig dog ikke af det. Hele hendes vægt blev lagt i hvert ryk. Metalhåndtaget gnavede i hendes hænder. Hvad i alverden, havde hun dog i den kiste?! Måske burde hun have, tjekket indholdet før hun flyttede den, men det kunne være lige meget nu.
Fra bænken i køkkenet betragtede Lili hende, mens hun gnavede på en småkage, Moria havde lavet i løbet af dagen. Hele gården duftede af hjemmebag. Der var intet bedre end frisk bagte småkager og varmt chokolade på en vinteraften som denne, hvor sneen lå tykt udenfor, og natten var mørkere end en kulgrav i Pandemonium. Alligevel havde Caleb og Moria vovet sig ud af den lune gård, for at gå en aftentur – og nyde hinandens selskab i stilhed. Det var svært, at få privatliv, når man boede sammen med 3 andre og 2 drakes.
Isabel vidste, hvordan det var, hvilket også var grunden til, at hun endelig havde bestemt sig for, at flytte sine ting ind til Saïx.
Drakan lå og sov foran kaminen, men åbnede det ene øjne, da hun kom trækkende med den tunge rejsekiste. Dovent prustede den en røgsky ud af næseborene.
”Ja, du behøver ikke hjælpe eller noget! Bliv endelig liggende,” bed hun af ham, og måtte tage en pause, for at få vejret. Værelset var næsten tømt for hendes ting, så hun kunne godt tillade sig et par minutter.
Med en grimasse strakte hun sin ømme ryg, mens hun vandrede over til køkkenbordet, hvor hun snuppede en småkage fra én af krukkerne. En hånd gned lænden.
”Du må ikke spise alle småkagerne!” udbrød Lili fra sin plads ved spisebordet. Isabel lænede sig roligt op af køkkenbordet. Provokerende tog hun en bid af småkagen. Lili spærrede sine øjne op. ”Du må ikke spise alle småkagerne!”
”Lili, det er en enkelt småkage! Du har taget flere end mig,” sukkede hybriden opgivende.
”Jeg har ikke spist flere end dig.”
”Nej, fordi du har givet halvdelen til Droco under bordet.”
Lili havde tydeligvis ikke regnet med, at nogen havde lagt mærke til, hvordan hun diskret, havde smidt småkager ned til sin drake, der lå og lurede under spisebordet ved hendes fødder. Surt rakte hun tunge til Isabel, der gengældte gestussen, inden hun igen tog en bid af kagen.
”Jeg får Drakan, til at spise din tunge en dag…”
”Det kan du ikke!”
”Og hvorfor så ikke det?”
”Fordi jeg bestemmer.”
Isabel hævede forbløffet øjenbrynene, inden at hun med en lille latter, rystede på hovedet. Utroligt hvor arrogant den møgunge kunne være, på trods af deres alle sammens flittige opdragelse af hende.
”Jeg tror, du må tage den påstand op med de andre,” svarede hun, uden at lade sig provokere, selvom det tydeligvis var det Lili prøvede på. Barnet slog sine hænder sammen, så småkagekrummerne blev børstet af.
”Hvor skal jeg sove i nat?” spurgte den lille pige, og Isabel opfangede bekymringen i hendes stemme. Hun drog et tungt suk.
”Inde i din egen seng?” forslog hun, men vidste det ikke ville være et tilfredsgivende svar, hvilket også blev bekræftet, da Lili rystede på hovedet.
”Men du er der ikke! Og Drakan heller ikke!” klagede hun, og lagde bedrøvet sit hoved i sine små hænder. ”Kan jeg ikke sove, inde hos dig og Saïx?”
”Lili, du skal lære at sove for dig selv! Det hedder at være selvstændig.”
”Men jeg må aldrig noget selv!”
”Nu må du sove selv. Tillykke med det.”
Lili skulede til hende, men hun ignorerede det mesterligt. Hvis bare tøsen ville tie stille med det overfor Saïx. Han var langt mere blødsøden overfor den lille pige, end Isabel nogensinde havde været. Faktisk var det på grænsen til, at han slog Caleb. Isabel smilede lidt for sig selv.