Post by Dylan Forsyth on May 29, 2019 7:28:44 GMT
Damian kastede et hurtigt blik op mod Adrian, der var fulgt med dem, men englen forholdte sig heldigvis passiv. Opmærksomheden blev igen rettet ned mod varulven, da hun gav et sammenbidt støn fra sig, som der igen lød et par knæk fra hendes krop, men denne gang så det mere ud som om nogle knogler faldt tilbage på plads. Hendes hånd nede i vandet føltes også anderledes. Han brugte sin frie hånd til at stryge noget af hendes hår om bag øret, så han kunne se på hendes svedige ansigt. Normale, gulgrønne øjne åbnede sig og kiggede på ham. Mere forvirret end mistroisk.
“Hvad laver du?” spurgte hun en smule stakåndet. “Hvorfor hjæler du?”
Han smilte svagt til hende. “Måske fordi jeg tror på et samlet Vavilon? Krige sker hele tiden og efterlader store ar på landet, men det er en konges ansvar at heale dem.” Igen flakkede hans blik op mod Adrian, og smilet blev en smule bredere. “Det var der én som fortalte mig, da jeg var barn, da han selv stod og skulle heale et helt land efter en krig.”
Era kiggede endnu mere forvirret på ham, inden at han forsigtigt løftede hendes hånd op af det kolde vand, så de kunne se på skaderne, der var sket i det svage lys fra slottet vinduer. Varulven skar en grimasse - og det havde hun god grund til. Hele den yderste side af hendes håndflade var fuldkommen brændt, så man kunne se hvor ringene havde ætset sig ind, og gjort huden forvredet og rød. Lillefingeren var krum og kunne ikke strække sig på grund af et stort brandmærke. Hendes tommelfinger havde også fået brandsår.
“Kan du strække dine fingre?” spurgte han hjælpsomt, men huden var for knudret og smerten for stor. “Jeg troede varulve healede næsten lige så hurtigt som vampyrer?”
“Det gør vi også,” knurrede hun, mens hun undersøgte sin hånd. “Bare ikke med sølv…”