Post by Macaria Forsyth on Apr 23, 2019 10:07:36 GMT
“Deres Majestæt? Han er vågen nu.”
Macaria kiggede op fra sine papirer mod tjenestepigen i døren, og gav hende et taknemmeligt nik.
“Tak skal du have! Jeg ser til ham med det samme. Har han fået mad?”
“Ja Deres Majestæt. Jeg har lige været inde med en bakke til ham.”
“Fantastisk! Tak!”
Tjenestepigen nejede, før at hun trak sig, og Macaria rejste sig fra sin stol bagved skrivebordet, før at hun strakte sig med en grimasse, da ryggen knækkede sig jamrende, efter at have sættet ned i så lang tid. Hun kunne også pludselig mærke, at hun skulle på toilet. Alt det her med at tage hensyn til sin krops behov, var virkelig svært, når man havde været død i så mange år, uden at behøve at tænke på den slags. Nå! Tilbage til arbejdet!
Først skyndte hun sig hen til det nærmeste badeværelse, hvor hun kunne lette sin blære, samt plaske noget vand i ansigtet, for at vågne ordentligt op efter alt det administrative arbejde, hun havde lavet hele eftermiddagen. Hun løsnede sit krøllet hår fra jern-spændet, der havde holdt det hele på plads, og ruskede lidt op i det, før hun igen satte det fast, så kun et par lokker faldt vildt og krøllet løs.
Derefter begav hun sig afsted mod de øvre etager på det store slot, hvor Master of Bones var blevet lukket inde i ét af værelserne deroppe.
Det tog hende et stykke tid at komme derop. Der var en helvedes masse trapper, og hun kunne ikke længere springe afsted to trin af gangen på blot et par minutter. Nu måtte hun holde adskillige pauser for at få vejret, samt lade sine stakkels benmuskler få lidt fred, inden at hun igen begav sig afsted.
En enkelt vagt sad foran døren, hvor han røg pibe, mens han bladrede rundt i en bog, men da han opdagede sin dronning, sprang han på benene med piben forsøgt gemt bag ryggen, selvom lidt røg svævede op over ham.
“Deres Majestæt!” hilste han højtideligt, og slog hælene sammen bare for god ordens skyld, hvilket fik hende til at smågrine.
“Det er okay, Gregors. Tag det roligt. Du behøver virkelig ikke at gøre sådan noget overfor mig lige meget hvad Franz siger,” sagde hun underholdt, og gav hans arm et klap, inden at hun ventede på, at han ville låse døren op.
“Jeg tør ikke andet Deres Majestæt. Hvis Lord Richler ser eller høre at jeg ikke passer mit arbejde ordentligt, så vil han give ordre til at jeg skal marchere nøgen ved næste parade.”
Macaria fnes. “Jeg er sikker på, det ville være et kønt syn, Gregors.”
Den store vagt smilede forsigtigt, inden at han blev rød i hovedet, og i stedet skyndte sig at fokusere på at få den rigtige nøgle i låsen, før at han med en rømmen åbnede døren op for hende, så hun kunne træde ind i værelset.
Det var et ganske normalt gæsteværelse på slottet. Bløde, farverige tæpper dækkede gulvet. En stor himmelseng stod i den anden ende af rummet med både garderobe, vaskefad, et ildsted og en sofa. Et par reoler stod op af væggen, hvis man fik lyst til at læse og et vindue viste den fantastiske udsigt ud over den sneklædte by.
Døren lukkede sig bag hende, og hun foldede fingrene foran sit skød med et indbydende smil.
“Godaften Maddox.”