Post by Isabel Veterano on Apr 5, 2017 11:02:26 GMT
Må Vi Lege Med?
Det havde været noget af en skattejagt. I måneden der var gået, havde Caleb ikke misset chancen til at brokke sig over besværet ved at skulle arbejde sammen med andre – man skulle jo finde dem først! Så svært havde det altså ikke været ved den første modstandsbevægelse i Vavilon!
Ikke nok med de skulle lede Portus tyndt, skulle de også holde sig skjult for vagter og soldater. Alle kontakter og gamle venner blev brugt enten til at høre ad omkring sig efter denne Master of Bones, eller også for at skjule dem i nogle dage. Det var opslidende. Heldigvis var de to søskende vant til det.
Endelig efter en måneds tids søgen blev de ledt til en kro, hvor Isabel af ren frustration trådte ind midt i krostuen, og råbte hidsigt efter én, der vidste noget konkret om The Master of Bones. Til hendes – og nok alle omkring hende – held var der én, som kunne føre dem til et skjulested. Selvfølgelig efter han var færdig med at stirre måbende på dem, da de fortalte, det var fordi, de ville slutte sig til modstandsbevægelsen.
Begge to fik bind for øjnene og hænderne bundet efter en lang diskussion, der endte med Caleb måtte gribe fat i Isabel, hvis tålmodighed var ved at nå sin grænse. Caleb var bare overrasket over, hun ikke havde gået amok for lang tid siden.
De blev hjulpet op på hver deres hest bagved en person. Fjolserne anede ingenting om båndet omkring Veteranoernes øjne, var fuldkommen spild. Skyggerne hviskede hele ruten til Isabel, og Caleb kunne ud fra lydene omkring sig stedfæste sig.
Cirka en halv time efter gjorde de holdt.
”Du holder fingrene fra mig, ellers brækker jeg hver og én!” hvæsede Isabel advarende af personen, der havde grebet fat i hende, for at hjælpe hende ned af hesten. Hænderne slap hende hurtigt. Hun svang det ene ben over på den anden side af hesten, og lod sig glide ned. Fødderne ramte sikkert jorden.
”Cal?”
”Jeg er her.”
Hun mærkede sine lillebrors albue støde til sin venstre arm, som han kom op på siden af hende, mens folk råbte til hinanden omkring dem. Under støvlerne kunne de mærke skovbund, og fuglene trillede over deres hoveder, mens solen varmede dem op. Drakan var tæt på. Klar til at dykke ned og skabe ravage, hvis de skulle få brug for det.
”Tror du, vi burde fortælle dem, vi altså sagtens kan komme fri af de her reb?” spurgte magikeren henkastet, og vred sine bundet hænder en smule. Stadigvæk havde ingen løsnet dem, eller taget stoffet væk fra deres øjne.
”Den slags plejer at pisse folk af, så lad os bare lege med,” svarede Isabel roligt, mens hun lyttede til skyggerne med hovedet en anelse på skrå. Åbenbart var de i en form for lejre inde i en skov. Der var mange folk her.
”Fremad. Master of Bones vil se jer med det samme,” lød et dyb stemme bag dem, og et puf i ryggen fik søskende til at bevæge sig frem i et slentrende tempo, som gik de søndagstur ude i en portusiansk park.
”Må jeg have lov til at sige noget?” spurgte Caleb, og drejede hovedet i retning af hvor han vidste, hans søster befandt sig. ”Hvis du tager fejl om den her person, og det ender med vi bliver slået ihjel, så giver jeg dig skylden for det.”
”Hvorfor i alverden skulle han slå os ihjel?”
”Ehm… fordi vi har et rygte om at være Ineis soldater, og det virker ikke til, han bryder sig særlig meget om gudinden? Derudover har jeg ligesom været rådsmedlem! Måske derfor?”
”Well… du vil måske blive dræbt, men jeg er en hybrid nu, så…”
”Tak Izzy. Tusind tak.”
De blev bedt om at standse op. Isabel knyttede sine hænder bag ryggen, så rebet knagede. Deres tasker og våben var blevet taget fra dem, men man glemte altid at tjekke støvlerne for daggerter – derudover behøvede de to søskende ikke våben, for at kunne kæmpe. Calebs hænder glødede kort op.
”Vi har to nye, som gerne vil deltage i vores bevægelse,” fortalte manden, der havde taget dem med sig fra kroen. De kunne genkende hans stemme. Både Caleb og Isabel hævede hagen en smule, men de forholdte sig tavse. ”Det er Veteranoerne."