Post by Macaria Forsyth on Mar 22, 2017 11:06:04 GMT
Imens Zean havde snakket om sine planer, havde det lykkes Macaria takket været både hurtigthed og styrke, at få spyddet og hejst otte andre soldater. De udgjorde allerede en fin lille gruppe. Inden natten var omme skulle hun nok, have fået dem alle op og flage. En skam hun ikke havde tid til, at male det færidge kunstværk.
”Arona? Har Zachariah Arona?!” Med det samme vendte hun sig mod Zean med bekymringen skinnende ud af sig. Bare tanken fik hendes mave til at knude sig sammen i en hård, kold klump. Hvorfor havde det dog ikke lykkes hende, at dræbe ham i Sethos? Nu var Arona i kløerne på den psykopat! Heldigvis var hun stærk. Og hun måtte huske på, Arona ikke var en lille pige længere.
En snerren dukkede frem på hendes ansigt, mens de blodrøde øjne formørkes af had. Hårdt rev hun et spyd til sig fra jorden, stak det drabeligt i en halvdøende soldat, og hejste ham.
”Jeg er fuldkommen ligeglad med trone og krone. For min skyld kan Davenport beholde hele skidtet, nu hvor de så gerne vil have ham. Alt jeg bare vil have er hævn og mine børn tilbage,” informerede hun bestemt, inden hun igen vendte sig mod sin ægtemand. Hun ignorerede fuldkommen hans tortur af manden under ham. ”Jeg er enig med dig. Vi tager Sethos, dræber Zachariah, redder Arona, og får dødsenglene tilbage. Bagefter går vi i gang med at lede efter Dylan, samt planlægge vores hævn for Portus og Pandemonium. Folk skal betale for det de gjorde.”
Intet i verden ville kunne få hende til at skifte mening. For hver dag blodet havde sluppet sit greb i hende, havde mareridtene blevet værre og værre. Mareridts om Aron. Om Eriz. Hun ville ikke bakke ned, før de begge lå døde foran hendes fødder, og hun havde sine børn hos sig igen. Dem alle! Både Arona og Dylan, men også Harris.
”Sagde du Harris var ved formskifterne? Kunne de være potentielle allieret?” spurgte hun, og gik frem mod Zean, mens hun lagde armene over kors. Hjernen var allerede i gang med at samle tråde sammen til et spindelvæv af planer. ”Og hvad med dødsenglene? Tror du de vil følge dig i stedet for Zachariah, hvis vi dukker op?”
Der var en risiko. Zean havde godt nok samlet dem alle sammen, bygget Sethos, arbejdet for at gøre dødsenglene stærke igen, men han havde været væk i så mange år. Desuden havde der jo været nogen dødsengle, der havde kæmpet på modstandsbevægelsens side i sin tid.