Post by Dylan Forsyth on Jan 13, 2017 10:16:35 GMT
Næsen var trykket fladt mod vognens vinduer, for at få det hele af byen med, mens de rullede igennem den mod slottet, der hævede sig som en sort kæmpe foran dem. Folk myldrede rundt i gaderne. Nogle handlede, nogen solgte, andre gik fra arbejde til arbejde med kæmpe hamre over deres brede skuldre, eller skubbende på vogne med kul. Alting var så fantastisk og nyt! Maskiner han aldrig havde set før, prustede og pumpede vand rundt, så det blev opvarmet i store kedler, og sendt ud til de forskellige huse. Tandhjul skabte et meddelsessystem gennem hele byen! Smedje på størrelse med templer!
Jo Damian kunne godt mærke, han var kommet til hovedstaden. Byen var stadigvæk i gang med at blive bygget op. De havde kørt igennem den store byport, som stadigvæk havde hængt i sine hængsler. Arbejdere havde myldret rundt for at lappe de store huller i murværket, der var kommet efter det store slag for et par uger siden.
Og endelig… endelig havde hans mor sendt bud efter ham! Ivrigt havde han hjulpet til med at pakke alle sine ting, sagt farvel til familien Blackwood, og hoppet ind i vognen, der ville tage ham med til Agares. Det havde været en ulidelig lang rejse! Specielt når man var så ivrig og utålmodig!
De nåede op til slottet, hvor de kørte direkte ind i slotsgården. En lille velkomstkomité var allerede dukket op, for at hilse på prinsen, som havde været skjult i alle de år. Og dér stod hun. Hans mor. Foran alle andre ventede hun tålmodigt på ham med hænderne foldet foran skødet, iklædt en pæn kjole med håret sat op. Hun smilte, da hun fik øje på vognen. Det var sødt af hende, at dukke op. Specielt når hun måtte have så travlt.
Vognen standsede op, og kusken åbnede døren for den unge prins, som endelig kunne træde ud i friheden. Han var skudt i vejret de sidste år. Kroppen var blevet tættere og mere robust, selvom den stadigvæk var ung, hvilket afslørede han nok ville vokse op, og blive en stærk fyr med markeret muskler.
Det brune hår krøllede stadigvæk. Fregnerne var dryppet på hans spise næse, mens et skævt smil som altid hvilede på hans læber.
Han lignede slet ikke sin mor. Overhovedet ikke. Men hun sagde det var fordi, at han lignede sin far på en prik. Ikke fordi han vidste meget om sin far, der åbenbart havde været en stor, smuk dødsengel.
”Mor! Smukkere end nogensinde før!” hilste han lattermildt, og gik direkte over mod hende.
”Damian!” Åh hun brugte den stemme. Det betød hun virkelig havde savnet ham, vidste han. Så meget at han godt kunne forvente en af de der tætte omfavnelser. Og ganske rigtigt. Hendes arme omsluttede ham, og han blev trukket ind i hendes favn. Ansigtet blev mast ind mellem hendes bløde bryster, så han følte, at han ikke kunne trække vejret.
Panisk klappede han på hendes arm, for at få hende til at give slip, men måtte selv vride sig fri fra hende. Gispende efter vejret og det hele. Han strøg de bløde lokker væk fra ansigtet.
”Mor helt ærligt!” vrissede han, men lod hende alligevel lægge hænderne på hans bløde kinder, for at betragte ham bedre. Opgivende mødte han hendes blik. Velvidende om at hun var i gang med at undersøge ham for pinsler både mentalt og fysisk.
”Er du okay, min egen? Du ser så… træt ud,” spurgte hun bekymret, og kørte en hånd over hans pande under hans hår.
”Jeg har det fint! Det har bare været en lang tur. Hvor er Aron henne?” spurgte han, da han lagde mærke til, at hans ynglings alkymist ikke var til stede for at tage imod ham. Forhåbentligt var han da ikke død i slaget! Det ville da være kedeligt.
”Han arbejder min elskede. Men jeg har en anden én du skal hilse på,” svarede hans mor, og lagde en hånd bag hans hoved, for at vende ham mod en knægt på cirka hans egen alder, der trofast stod ved hendes side. Hun lagde sin anden hånd på den fremmede drengs skulder. ”Damian, det her er Flint, uden ham ville jeg aldrig, have kunne tage Agares tilbage. Flint, det her er min søn, Damian. Mit dyreste eje.”
Som hun præsenterede dem for hinanden, granskede Damian den nye dreng. Automatisk analyserede han den måde han stod på, hvordan ansigtet bevægede sig, og alt andet, der kunne give ham en ide om, hvem drengen var. Måske var han ikke mentalist som sin mor, men der var andre måder, at aflæse folk på.
Til sidst slog han ud i én af sine brede, kække smil, og rakte sin hånd frem mod Flint.
”Hey Flint! Glad for du kunne hjælpe min mor med at erobre vores kongedømme tilbage,” hilste han muntert, selvom at han faktisk var ganske fornærmet over, hvorfor hans mor havde ladet en knægt på hans egen alder hjælper sig i stedet for ham! Han havde både studeret krig, kamp og militær! Desuden var han en dødsengel! Han var skabt til en slagmark! Oh well… hun havde jo sikkert sine grunde.