Post by Eriz LaPiera Black on Jan 12, 2017 18:58:11 GMT
Nathaniel Oathhorn - Eriz LaPiera Black
To vagter fulgte dronningen, mens hun gik afsted ned af den lange, mørke gang. Genopbygningen af hovedstaden var i fuld gang, samt alt arbejdet med at rekonstruere handelsveje, byer, skaffe aftaler, samle allieret, straffe fjender, og få hele landet op på fødderne igen. Heldigvis havde Eriz en masse gode kontakter, samt stærke, rige allieret både i Pandemonium og i Portus. Landet skulle nok hurtigt være på benene igen.
Aron havde overtaget et møde, så hun kunne besøge en ganske særlig person, der personligt havde hjulpet hende i selve kampen udenfor portene. En mand, som endda havde båret hendes mærke.
I dagens anledning bar hun en kjole. Det var overraskende svært at vænne sig til den upraktiske beklædning, men hun var ikke længere en hærføre men en dronning, og skulle klæde sig deraf. Derfor var bukser og skjorte skiftet ud med en lang, vinrød kjole. Ryggen var åben, det samme med skuldrene, så man kunne se den porcelænsfine hud. Det ravnsorte hår var sat op i elegant frisure med metalkæder – og selvfølgelig… den simple krone af jern, hvilede tungt ovenpå hendes hoved. Hvor den altid havde hørt hjemme.
Èn af vagterne bankede kort på døren, før han stak en nøgle i låsen, og åbnede døren op for dronningen. Stadigvæk turde hun ikke, at lade døren så ulåst, men alt det kunne meget vel ændre sig efter det her besøg.
”Nathaniel, min kære,” hilste hun mildt, mens hun gik ind i det store værelse, der nu fungerede som Nathaniel Oathhorns celle. I det mindste var det bedre end det telt, han før havde haft. Værelset var stort. Her var alt det, man havde brug for til et behageligt ophold. Varm himmelseng, store vinduer med skøn udsigt over hovedstaden Agares, der lå neden for deres fødder, et tilstødende badeværelse med badekar, skrivebord, bøger, skakspil, papir og fjerpen, samt en sofagruppe foran kaminen.
Døren blev lukket bag Eriz, så hun kunne være alene med den tilfangetaget hertuge. Vagterne blev dog stående udenfor døren, hvor de ventede på, at dronningen igen kom ud.
”Jeg har så mange nyheder til dig! Men først… lad mig høre hvordan det går med min ynglings hertuge,” bad hun med et smalt smil på de fyldige, røde læber.