Post by Adelaide Veterano on Sept 27, 2016 9:29:22 GMT
Eian Winters Caleb Veterano
Eians Palæ
Eians Palæ
Enorme, marmor farvede vinger strakte sig mod himlen og slog på hvert andet af hendes hjertesslag. Englen holdt nemt tempo med hesten og dens ryttere under hende. Hun havde fløjet lidt foran dem det meste af turen, ledt vejen frem, men som hendes onkels lysende palæ var dukket op i horisonten havde hun sænket farten blot en anelse, så hun fløj lige over hesten under hende. Hendes muskler skreg, men der var langt endnu, før hun kunne hvile. Isabel ville have dem til at mødes ved grænselinjen, så snart de havde afleveret den lille mørk hårede pige der sad forrest på hesten og småsov over dens mane, sikkert i Caleb Veteranos arme. Heldigvis var det faldet sådan sammen at hendes onkel burde være hjemme i hans landelige palæ, sådan som han altid var sidst på måneden, for at skrive de forhadte månedlige inventar opgørelser for palæet. Ellers havde de været nødt til at tage pigen med til Istus, og ind i Ineis tempel, for at finde manden, der forhåbentlig ville blive Lillis nye værge, mens Veteranoerne befriede den tidligere dronning af Vavilon fra hendes fangeskab i Pandemonium. Den rødhårede engel tog et par hurtige vingeslag, som de kom tættere på, og lagde sit lidt foran igen. Hun fløj hele vejen op langs det lyse marmor grus og landede først nogle meter fra porten til palæet, gruset knasende under hendes støvler. En vagt, der stod lænet op af sit spyd med et let spor af spyt rendende ned af kinden, rettede sig straks op. "Ho! Hvem går der?!" Vagten rettede spydet mod englen, som løftede begge hænder afværgende.
"Adelaide Storm," Vagt kvinden sænkede øjeblikkeligt sit spyd, så fra Adelaide til rytterne på hesten der trak op bag hende. "Jeg er her for at se min onkel."
"Og hvem er de?"
"Det kommer ikke dig ved."
"Men--"
"Det kommer ikke dig ved." Englen rettede sig op, løftede hagen og selvom hun var et halvt hoved mindre end den kvindelige vagt, syntes hun at tårne over den anden kvinde. En mindre stirre konkurrence udviklede sig, før kvinden til sidst nikkede modvilligt, vendte sig og bankede på et lille vindue i porten. Lidt efter gled den åben.
"Adelaide Storm," Vagt kvinden sænkede øjeblikkeligt sit spyd, så fra Adelaide til rytterne på hesten der trak op bag hende. "Jeg er her for at se min onkel."
"Og hvem er de?"
"Det kommer ikke dig ved."
"Men--"
"Det kommer ikke dig ved." Englen rettede sig op, løftede hagen og selvom hun var et halvt hoved mindre end den kvindelige vagt, syntes hun at tårne over den anden kvinde. En mindre stirre konkurrence udviklede sig, før kvinden til sidst nikkede modvilligt, vendte sig og bankede på et lille vindue i porten. Lidt efter gled den åben.