Post by Lace on Aug 9, 2016 20:30:53 GMT
Adelaide Veterano - ÅBEN!
Seks måneder. Så længe var der gået siden den forpulede nat hvor Lace havde fået den forpulede ide at kidnappe en adelig datter og få det til at se ud som Eriz havde gjort det, så hun ikke selv skulle forsøge at myrde kvinden og kunne lade Hertug Storm tage sig af det. Seks måneder. Det havde alt sammen fejlet – Hertugen var draget forhastet afsted, uden tanke for at søge våbenstøtte fra hans konge, og der var ikke engang kommet én lille kamp ud af det! Fandens til snakke-liderlige adelige og deres lad-os-snakke-om-det attituder. Eriz kunne i det mindste have gjort hende den tjeneste at have dræbt hertugen, så han ikke ledte efter hende. Men neeeej. Selvfølgelig ikke. Hvornår havde hun nogensinde været heldig?
Lace trampede frem og tilbage i den fugtige, mossede hule hun havde været nødt til at trække sig tilbage til efter de andre varulve var blevet sindssyge. Der var vild opstand efter kongefamiliens forsvinden og efter hvad Lace havde hørt, var det gået værst ud over de andre adelige i Vavilon. Og her stod hun. Med en hertug datter som fange. Godt nok fra Portus, men hun tvivlede på de andres evne til at foretage den adskillelse. Lace stirrede ondt på den rødhårede pige. Hun var i gang med at lave aftensmad i lysningen udenfor. Nynnende. ”Du ved. Du kunne gøre mig den tjeneste bare at lade som om det er en lille smule skræmmende at være min fange,” Lace travede ud af hulen og lod sig dumpe ned på en træstub ved siden af bålhulningen. ”Klynke lidt. Græde indimellem.”
Lange, røde hårlokker spildte ned af ryggen på hertug datteren. ”Jeg holdt op med at være din fange det øjeblik din plan fejlede, cherie,” svarede Adelaide smilende, mens hun samlede en træskål op fra jorden og hældte en stor skålfuld grød over i den. ”Nu er du nødt til at holde mig i live, og uskadt, indtil du kan overgive mig til min far,” Hun rakte skålen frem mod Lace, der rynkede på næsen.
”Grød igen?”
”Grød igen.” Lace trak en grimasse og tog imod skålen. Hun havde forsøgt at tage hertug datteren med ud af skoven og hjem til hendes far for flere måneder siden – men hver gang hun forsøgte, begyndte pigebarnet at skrige så det rungede mellem alle træerne. Af frygt for at hun ville tiltrække hele skoven – og dens beboere måtte Lace så flygte dybere ind i skoven med hertug datteren i hælene. Hun ville ikke hjem – ikke endnu.
”Hvor længe har du tænkt dig at blive hængende?” mumlede Lace om en bitter mundfuld grød.
”Så længe jeg kan,” svarede hertug datteren med spillende øjne og et fortryllende smil dansende om fuldige læber – Lace kunne mærke et smil trække i hendes egne. Fandens. Adelaide havde det mest forbandede smittende smil Lace nogensinde havde mødt. Lace stak hårdere i hendes sjaskede skål med grød og tvang nogle mundfulde mere ned. Det havde været uger siden hun sidst havde fanget færten af ulvene, men hun kunne ikke vide sig sikker. Måske var hun bare paranoid, men tæven hun havde mødt ved hendes sidste sammenstød med ulvene, havde ikke brudt sig om hende. Og paranoia havde altid været godt for hende. Det var hvad, der havde holdt hende i live. Det og så en alkymist med alt for meget forpulet fritid.