Post by Saïx Veterano on May 8, 2015 10:33:41 GMT
Vognen var standset op udenfor slottets grund kort efter solnedgang. Gennem dens vinduer havde et par brune øjne med et skær af rødt kigget op mod slottets høje tårne, som kun var synlige gennem de oplyste vinduer mod den mørke, skyede himmel over dem. Det føltes som et helt liv siden Saïx sidst havde sat fod i Pandemonium. Han havde stadig været et menneske dengang. Han havde været en våbensmed, og på en søgen efter midlerne han behøvede til sit arbejde. Det var et helt andet ærinde som havde bragt ham til Pandemonium denne gang.
"Vi er fremme, Joshua." kaldte vognens kusk ned mod ham, som om han utålmodigt ventede på at vampyren i vognen trådte ud. Det falske navn var efterhånden begyndt at lyde lige så begyndt for Saïx som hans ægte, så ofte som han havde brugt det. Han trådte ud af vognen og gav kusken, en krumryggen, ældre herre med et par manglende tænder, en lille håndfuld mønter, og takkede ham for turen. "Ikke tænk på pigebarnet. Jeg skal nok tage mig af at skille mig af med hende." forsikrede kusken ham om. Saïx måtte se sig tilbage mod vognen, og skikkelsen derinde som for kun en lille times tid siden havde udåndet for sidste gang i hans greb. Det havde været en længere rejse fra Vavilon, og han havde brug for blodet. Ikke bare for næringens skyld, men også for at berolige sine nerver. Saïx takkede manden, inden kusken smældede i tøjlerne så hesten gav en vrinsken fra sig, og bevægede sig videre ned af den brostensbelagte vej. Saïx så kun flygtigt efter ham, før han igen vendte sin opmærksomhed mod slottet foran ham. Havde det ikke været for hans tid med Macaria, var han sikker på at han ville have været panisk på nuværende tidspunkt. Men hun havde rådet ham til at sørge for at få blod i sig, før han kom til slottet. Det var også hende, der havde oplært ham så grundigt om hvad han nu var. Om alt det han måtte gøre, for at få sin hævn. Hans ene hånd lukkede sig i en knyttet næve, og han måtte bide en grimasse i sig. Isabel...
Med en fatning som om han havde gjort dette hele sit liv, begav Saïx sig op mod slottets porte, hvor han til sin forventning omgående blev stoppet af nogle vagter. Det havde ikke været en overraskelse, specielt efter nyheden om Pandemoniums nye prinsesse.
"Hvem der?" forlangede den ene vagt at vide.
"Mit navn er Joshua Sharpe." Svaret kom lige så prompte som man ville forvente af en mand, som afgav sit ægte navn. "Jeg har rejst langt, for at søge audiens hos kong Marcellus." Vagterne så vurderende på hinanden, inden den ene gik nærmere, og med hænderne begyndte at undersøge Saïx. Han fandt ingen våben på ham. "Hans majestæt er i tronsalen i et møde." fortalte han endelig. "Du kan vente til han er færdig." Han nikkede til den anden vagt, som førte Saïx med sig indenfor, og viste ham vej til den store dobbeltdør, som ledte til slottets tronsal. Lige på den anden side af døren ventede Isabels morder. Det krævede al hans selvbeherskelse at holde sig tilbage, men Macaria havde forberedt ham nok til at han kunne forblive stående, med hænderne stoppet ned i sine lommer.