Post by Macaria Forsyth on Apr 7, 2015 20:52:49 GMT
Solen var akkurat lige gået ned over Oberion. De sidste orange stråler, kastede deres skær over de udsmykket bygninger, mens folk valsede hjem fra arbejde eller over til de forskellige kroer, for at drikke, spille, danse eller finde billigt selskab for alle deres penge.
Gadelygterne var ved at blive tændt, og en stille regn faldt fra den mørke himmel, så brostenene skinnede. Gaderne kunne have brug for et regnskyld.
Macaria havde forladt slottet så tidligt, som det var muligt for hende. Zean var taget afsted til Sethos med Arona, så hun var alligevel helt alene, hvis ikke man talte Aron og Caleb med samt den store tjenestab. Hun var vågnet op til fuldkommen stilhed i slottet. Ingen barnefødder som ville løbe hende i møde. Ingen hænder ville hive hende tilbage i sengen. Endnu engang - og nu fuldkommen - befandt hun sig alene.
Heldigvis var hun ikke helt alene. Hun havde fået en ny ven. En ny person, som hun kunne og skulle bruge tid på. Dog var han ikke på slottet, men i stedet låst væk på den nærmeste kro.
For ikke at blive genkendt, havde hun slynget en kappe omkring sig, og trukket hætten op over hovedet. Tøjet var som altid simpelt. En lang, mørkelilla kjole med nøgne skuldre, lavet af let stof, så hun kunne bevæge sig frit rundt i den.
Da hun trådte ind i krostuen, fangede hun med det samme kroværtens blik, og han nikkede smilende til hende.
"Godaften! Eller skulle jeg sige godmorgen?" hilste han, og gav tegn til sin kone, om at hun skulle overtage serveringen, mens han gik rundt om disken, for at kunne give hende hånden. Han gjorde det her gratis. Ikke en eneste skilling ville han have fra hende. Den slags var skældent i Vavilon.
"Godaften, Conrad. Er alt vel? Nu har han forhåbentligt ikke givet jer nogle problemer," svarede Macaria med et skævt smil, mens Conrad førte an over til en dør, som han låste op med en gammel nøgle.
"Ork nej! Ingen problemer! Der var lidt banken og råberi tideligere, men det lagde ingen mærke til. Jeg tror dog, han er rigtig sulten Deres Majestæt," hviskede han, og åbnede døren for hende. En trappe førte ned i kælderen, hvor endnu en dør afskar dem vejen. Denne her var lavet af solid metal med et pentagram malet på overfladen.
"Mange tak Conrad! Jeg tager den herfra. Giv mig nøglerne, og lå så døren til krostuen efter dig," sagde hun taknemmeligt, og tog imod hans nøgler, som hun stak i kappens lomme. Kroværten bukkede kort for hende, inden at han begav sig pustende tilbage op af trappen.
Macaria ventede indtil døren, havde lukket sig bag ham, før hun satte nøglen i metaldørens lås, og åbnede den lydløst.
"Goooooodmorgen sunshine! Så er jeg tilbage. Har du savnet mig?" udbrød hun muntert ud i det vinduesløse værelse. Hun var klar til at gribe fat i hvad som helst, der måtte komme farende imod hende, for at komme op til krostuen hvor alle de bankende hjerter befandt sig.